17 Haziran 2010 Perşembe

Çikolatalı Kek Tarifi

MALZEMELER
* 2.5 su bardağı un
* 1/4 su bardağı kakao
* 1 çay kaşığı karbonat
* 3/4 çay kaşığı tuz
* 1/2 su bardağı kefir
* 1/2 su bardağı krema
* 200 gram sütlü çikolata , ince ince doğranmış (veya bitter çikolata)
* 225 gram tereyağı + kalıbı yağlamak için az bir miktar daha (oda sıcaklığında)
* 1 + 1/4 su bardağı şeker
* 4 yumurta + 1 yumurtanın beyazı
* 1 paket vanilya

Yapılışı

1. Fırını önceden 170 derecede ısıttım.
2. Kek kalıbımı tereyağıyla iyice yağladım.
3. Büyük bir kaba un, kakao, karbonat ve tuzu eledim ve bir kenara koydum.
4. Kremayı orta boy bir tencerede kaynama noktasına getirip ateşten aldım. İnce ince doğradığım çikolataları ısıya dayanıklı bir kaba koyup üzerine kaynar kremayı döktüm ve bir spatula yardımıyla çikolata parçaları tamamen eriyene kadar karıştırdım.Kefiri ekleyip ve soğuyana kadar buzdolabında beklettim.
5. Oda sıcaklığındaki yumuşamış tereyağını ve şekeri mikser yardımıyla iyice çırptım.
6. Yumurtaları teker teker ekleyip çırpmaya devam ettim.
7. Vanilya yı ekleyip tekrar çırptım.
8. Kuru ve ıslak malzemeleri dönüşümlü olarak çırpılan karışıma ekleyip aralarda çırpmaya devam ettim.
9. Ardından yağladığım kalıba döküp fırına verdimm.
10. Keki servis tabağına çevirip oda sıcaklığına gelmesini bekledimm,
Kek soğuduğunda dr.oetkerin sosunu kekin üzerine boşaltıım veeeeeee afiyetle yedimmmmm.

http://cafefernando.com/turkce/cikolatali-kek/
tarif için teşekkürler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder